W e-direct poświęcamy dużo czasu dążąc do zrozumienia Twoich potrzeb i co ważniejsze, potrzeb Twoich klientów, aby stworzyć spójny plan obecności w sieci, który pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję.
Strategia e-commerce to plan działań biznesowych dotyczących sprzedaży produktów lub usług przez internet. Może ona obejmować elementy takie jak: wybór rynku docelowego, zdefiniowanie grupy docelowej, opracowanie planu marketingowego, wybór platformy e-commerce, opracowanie oferty produktowej, a także kwestie logistyczne i dostawy. Strategia e-commerce jest tworzona po to, aby pomóc przedsiębiorstwu w skutecznym wykorzystaniu możliwości rynku e-commerce i zwiększeniu przychodów i rentowności firmy.
Tworzenie strategii pozwala na:
- określenie celów biznesowych i kierunków rozwoju firmy,
- zwiększenie skuteczności działań,
- oszczędność kosztów poprzez optymalizację procesów i wykorzystanie narzędzi automatyzacji,
- monitorowanie i analizowanie danych rynkowych oraz działań konkurencji,
- zwiększenie efektywności sprzedaży i zwiększenie rynku zbytu poprzez skuteczne działania marketingowe,
- zwiększenie lojalności klientów poprzez skuteczne działania posprzedażowe.
W skrócie strategia rozwoju sklepu internetowego pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb i preferencji grupy docelowej oraz na wybór skutecznych działań marketingowych i logistycznych.
Celem strategii e-commerce jest zwiększenie przychodów i rentowności przedsiębiorstwa poprzez skuteczne wykorzystanie możliwości rynku.
Dzięki strategii przedsiębiorstwo może optymalizować swoje procesy i wykorzystywać narzędzia automatyzacji, co pozwala na oszczędność kosztów i zwiększenie efektywności działań.
Do każdego projektu podchodzimy kompleksowo. Wykorzystujemy wiedzę, doświadczenie i najnowsze badania aby przygotować kompleksową strategię krótko i długodystansowych działań biznesowych i marketingowych. Do zadanych celów dobieramy właściwe narzędzia proponując optymalne rozwiązania pomagajace w budowie skutecznego e-biznesu naszych Klientów.
Istotne obszary strategii internetowej
-
Analiza sytuacji wyjściowej
przeprowadzenie aktualnej analizy sytuacji
- analiza rynku,
- analiza konkurencji,
- identyfikacja i analiza odbiorcy,
- identyfikacja potrzeb potrzeb i wymagań użytkowników
- analiza aktualnych działań e-commerce.
-
Określenie celów biznesowych
Określenie konkretnych celów biznesowych, takich jak:
- zwiększenie przychodów,
- rozwój rynku,
- zwiększenie lojalności klientów itp.
-
Opracowanie planu działań
Opracowanie planu działań, który będzie obejmował elementy takie jak:
- usługi posprzedażowe.
- analiza danych,
- logistyka i dostawa,
- plan projektów marketingowych,
- platforma e-commerce,
- ocena technologii,
- oferta produktowa,
- segmentacja rynku,
- koncepcja i kierunki rozwoju w internecie,
-
Implementacja
Wdrożenie opracowanej strategii e-commerce, w tym:
- wybór i konfiguracja narzędzi e-commerce,
- opracowanie treści i kampanii marketingowych,
- wprowadzenie zmian w procesach logistycznych.
-
Monitorowanie i ewaluacja
Monitorowanie i ewaluacja skuteczności działań, w tym:
- analiza danych dotyczących sprzedaży,
- ruchu na stronie,
- opinii klientów itp.
W razie potrzeby, strategia e-commerce może być zmodyfikowana, aby lepiej odpowiadała potrzebom firmy i rynku.
Początkowe etapy analizy i określania strategi tworzą solidną podstawę do rozmowy o tym, gdzie chcesz być. Będziemy działać razem z Tobą, aby wybrać odpowiedni system zarządzania treścią strony WWW oraz architekturę techniczną, która nie tylko pozwoli osiągnąć Twoje cele biznesowe dzisiaj, ale także stawić czoła wyzwaniom przyszłości.
Sercem każdego udanego projektu powinien być jego cel.
Analizowanie, ustalanie priorytetów, dostosowanie potrzeb może być czasem zawiłe lub trudne dla firm, aby rozpocząć jego realizacje. e-direct posiada doświadczenie w poznawaniu potrzeb wszystkich odbiorców, doborze najlepszych technologii w celu zaspokojenia wszelkich strategii, które będziemy rozwijać wraz z Tobą. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w pracy nad strategiami dla klientów z różnych branż, potrafimy precyzyjnie określać wskaźniki sukcesu i dobierać środki.
Nie przegap szansy na rozwój swojego e-biznesu - skorzystaj z naszej usługi opracowania strategii.